Askerlik ile ilgili merak ettiğiniz sorular, 07 Aralık 2016

Askerde Komando Olmak

Askerde Komando Olmak

Askere gidecek birçok gencin hayallerinden biri, askerde komando olmaktır.

Adıyla bile büyük bir hayranlık uyandıran komando ünvanı, askerlik sürecinde şerefle taşınacak ve askerlikten sonra da büyük bir gururla yad edilecek bir ünvandır.

Komando olmak isteyen askerler askerlik şubesine başvuru için gittiklerinde kendilerine verilen askerlik formunda “Komando olmak istiyorum” tercihini işaretlerler, bazı şubelerde bu soru bizzat şube görevlisi tarafından da sorulabilmekte.

Komando olmak her ne kadar saygın ve övünülecek bir işse de herkesin komando olma şansı olmuyor. Komando olmak için belirli özellikleri barındırmanız ve gerek vücut yapınızla gerekse de fiziki ve ruhsal sağlınızla bu iş için uygun bir asker  olmanız gerekmekte. Bu özelliklerin başında boy ve kilo ölçüleriniz geliyor. Birçok kişi de yaygın bir inanış olan komando olmak için çok uzun boylu olmak gerektiği kanısı doğru değil. Pekala 1,70 cm boyunda biri de komando olabilir. Burada önemli olan boy ile kilo arasındaki farkın artı-eksi 10 sınırını geçmemesi. askerlik.gen.tr Diyelim boyunuz 1,75 cm, bu durumda komando olmak istiyorsanız 85 kilodan fazla olamaz, 65 kilodan da az olamazsınız. Eğer boy kilo konusunda bir sıkıntınız yoksa, bir diğer önemli şart olan daha önce ciddi bir ameliyat geçirmemiş olmak şartını da sağlamak zorundasınız. Çocukluğunuzda ya da askerlik öncesinde hayati tehlike arz eden bir konuda ameliyat olduysanız ya da bir kaza sonucu ciddi bir tıbbi operasyon geçirdiyseniz komando olarak kabul edilme ihtimaliniz oldukça düşüktür. Bazı durumlarda kabul görenler olsa bile, silahlı kuvvetler risk sahibi şahısların komando olmasına izin vermiyor.  Son olarak bahsedeceğimiz özellik ise doktor raporlu psikolojik bir soruna sahip olmamak.

Eğer bu şartları sağlayabilir ve askerlik başvurusunda komando olmak istediğiniz belirtirseniz askerliğinizi komando olarak yapma şansına sahip olabilirsiniz.

Etiketler:

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Yorumlar

  1. hakanozkol dedi ki:

    vucüdunuzda görünsün veya görünmesin kesik faça dövme vb gibi durumlarda kesinlikle komando olamassınız komandodan ziyade sözleşmeli normal er’de olamassınız

  2. ömer marangoz b dedi ki:

    ben komondo olmak istiyorum boyum 1.70 55 kiloyum ve muayne oldum komondo olmak istermisi diye sordular ve ben evet dedim sizçe komondo olabilirmiyim

    1. admin dedi ki:

      Sağlık yönünden bir probleminiz yoksa olabilirsiniz.

      1. Mehmet dedi ki:

        Kardes ben 5 gun sonra tokat 46. Piyade alayında acemibirligimi yapıcam orda komando secimleri oluyormu yani piyade alayında komando olabilirmiyim ?

    2. Komando dedi ki:

      Olman çok zor ihtimali %10-15 gibi bişey

  3. Ceylan dedi ki:

    Ben kucuklukten beri en büyük hayalim isteğim komando şimdiki en büyük hayalim bordo bereli olmak ama kadınlar olamıyo diye düşünüyorum kendimi küçükken yetiştirdim ben duygusuz hissiz vicdansız gözü kara yürekli cesaretli olarak tam bi sat komando olmak istiyorum ne yapılabilir acaba??? (Lütfen cevap verin)

  4. Turan dedi ki:

    Arkadaşlar beyinden basit bi ameliyat askerlik yapmama engel olur mu yada uzman çavuş op olabilir miyim lütfen beni bu konuda bilgilendirirseniz memnun olurum

  5. Ali Cihangir T*** dedi ki:

    96/4 Manisa Kırkağaç Jandarma Komando Eğitim Alayı. Herkese selam

  6. Harun şahin dedi ki:

    Ben komando olmak istiyorum ve yıl bittikten sonrada askerde kalmak istiyorum ne yapmalıyım

  7. Hakan dedi ki:

    Peki kamonda seçeneğini işaretledik diyelim, ondan sonra memur mu oluyoruz ayrıca komando maaşları ne kadar acaba ?

  8. Sıla dedi ki:

    Bayanlar paraşütçü komando olabiliyorlar mı?

  9. Ozan dedi ki:

    İyi günler,
    Vücudumda hiç yara izi yok, hiç bir sağlık sorunum yok, yalnızca sol kolumun üstünde bir dövmem var, tişörtle belli olmuyor sizce komando olabilir miyim?
    Şimdiden teşekkürler.

  10. komando dedi ki:

    iyi günler dün tecilimi bozdurdum şubat 2017 askere gidiyorum boy 175 kilom 75 komando olmak istiyor musun sorusuna hayır demiştim acaba olma olasılığım var mı ?

  11. Buğra dedi ki:

    İyi günler efendim, boy ve kilo için herhangi bir üst sınır var mı? 1.92 boyum var 90 kiloyum, yaklaşık 10 yıldır dövüş sporlarının neredeyse hepsi ile ilgilendim, çevre mühendisliği okuyorum seneye bitiyor inşaallah, uzun dönem ve komando olmak istiyorum, acaba mümkün mü?

  12. komando dedi ki:

    vucudunun hergangi bir yerinde dövme olan arkadaşlar komando olamazdır..

    1. Umut dedi ki:

      Askerde kalabilirlermi peki dostum

  13. komando dedi ki:

    bordoların işkence gördükleri fazlasıyla doğrudur onların hayattan beklentileri yok tek amaçla yetiştirilen gözü kara acıma duygusuna sahip olan insalar değillerdir + her gelen ben olmak istiyorum deyipte olacabilinecek birşey değildir. o eğitime ben bile katlanamam… saygılar

  14. metin dedi ki:

    Merhaba,
    Ben 22 Yaşındayım boyum 1,69 kilom ise 63
    komando olmak istiyorum diye işaretledim boy ve kilomdan dolayı sorun olur mu?

  15. YUNUS KOÖ dedi ki:

    KARDEŞ BENIM PSKOLOJİK BİR DURUMUM YOOK BENIM HASTA RABORUM VAR
    ANI KISACASI PİSKOPATIM YANI DELI DEMİYELİM DE GAYET İYİ VE SAĞLIKLI BİR ŞAHISIM AMA CANIM ANNAM KÜÇÜKEN BANA DELI RAPORU CIKATMIS BİR SORUN OLURMU CEVABINIZI BEKLIYORUM

  16. Ugur dedi ki:

    Kardeşim ben şimdi 10 yasında falan afedersiniz ama Taşak larımdan amaliyat olmuştum şimı ise hiç bir sıkıntım yok Komando olamazmıyım???

  17. yunus dedi ki:

    boyum 1.81 kilom 80 kolumda halter kaldirirken bir iz olusdu bu problem olurmu komando olmak icin?

  18. TÜRKK dedi ki:

    Boyum 1 83 kilom 76 professionel muaythai dövüşçüsüyüm sporla ilgili herşeyi yaparım olurmu sizce lise mezunuyum

  19. TÜRKK dedi ki:

    boyum 1 85 kilom 77 professionel boksörüm sporla ilgim var lise mezunuyum olurmu sizce sağlık sıkıntım yok

  20. Yusufff dedi ki:

    S.aleykum ben kayseriye komando olarak gidecegim 5 gün sonra fakat 3 numara gözlük takıyorum sıkıntı olur mu

  21. Furkan dedi ki:

    16 yaşımdayım ve 6-7 yaşlarında ameliyat geçirdim şuan vücüdumla ilgili bir şikayetim yok her türlü spor dalında ilk 3 girerim kendime vücüduma özgüvenim var hayalim JÖH olmak ve bunun için komando olmak gerekyormuş küçükken geçirdim ameliyalar sıkıntı olur mu lütfen cevap verin ?

  22. Mustafa dedi ki:

    Yazmış olduğunuz kıriterlerin hepsine uygunum 1.89 boy 80 kilom var dahada kilo alabilirim sporcuyum hiçbir sağlık sıkıntım yok fakat benim en cok merak ettiğim eğitim konusu 8 yıllık ilk okul mezunuyum liseye gitmedim eğitim sorun oluyor mu ? Ve şu anda kaçağım yoklama kaçağı bu bi sorun oluyor mu ?

  23. Kral96 dedi ki:

    Beyler boy 180 kilo 76 bende istedim ama şans işi olmayınca olmuyor size tavsiyem yerler açıklanmadan fazla heves etmeyin 96/3 terörle müc. 40 piyade alayı ısparta/merkez

  24. Abdulkadir dedi ki:

    Ben temeli komando olmak istiyorum o nasıl olacak

  25. Ctek dedi ki:

    Ben olabilirmiyim sadece sorunum 4 veya 5 sene antidepresan kullandim Bakırköy hastanesinde dosyalarım var inşallah sıkıntı çıkmaz olurum.

  26. ali dedi ki:

    Boyum 167 kilom 62 ve fitbir vucudum var komando olabilmem icin yeterli mi acaba

  27. süleyman dedi ki:

    18 yaşındayım 1.73 boy 65 kilo olabiliryim

  28. murat dedi ki:

    ben cuma günü askere gidecem bana komando olmak istiyormusunuz diye sordular bende yanlıslıkla ewet dedim hani ilk günüm heyecandan olsa gerek bilmiyorum ama ewet dedimboyum 178 kilom 65bademcik ameliyatı oldum we sigarada içiyorum bunun yanı sırada belimde agrıyor komando yaparlar mı beni lütfen acil cewap lazım

  29. faruk dedi ki:

    komando ve uzman çavuş olabilmek için dövme engelmi?

    1. admin dedi ki:

      Bariz görünen bir yerinizde yoksa(örneğin yüz vs…) engel değil diye biliyoruz.

  30. memett dedi ki:

    Selamın aleyküm arkadaşlar.bugun askerlık subesıne tecil için gittim.komando olmak istiyor musun sorusuna hayır dedim.tecili bozmak için gittiğimde komando olmak istiyorum diyebilir miyim?yoksa geçti mi?tesekkurler

  31. Halim P*** dedi ki:

    Selamun aleyküm ben komando olmak istiyorum ama karnımda ameliyat izi var eğer onu bir ameliyat ile aldırırsam. Komando olma hakkım varmı

  32. Yasin45 dedi ki:

    Selamın aleyküm arkadaşlar benim boy 1.73 kilo 80 orta öğretim mezunuyum askerlik şubesinde Komando olmak istermisin diye sordular evet ddim acemilikte sonra Komando olurmuyum bide olursam acemilik bitince Komando kıyafetlerini nerden alacam bu sorular kafamı kemirip duruyor seneye ağustosun 4 de askerim

  33. ultraslan44 dedi ki:

    Selam Admin, ben küçükken tümör ameliyatı oldum yumurtalıklarda ama çok küçükken. Spor kulüplerinde lisans almak için doktor tedavisi istediklerinde bir sorun oluşturmadı. Komandolukta da bir sorun oluşturur mu?

  34. muratcan dedi ki:

    Boyu kilometre herseyim uyuyor çok istiyorum komando olmak ameliyat olmadım hiç ama sağ gözüm uzayı görmüyor bi sorun olurmu

  35. HÜSEYİN İŞÇİ dedi ki:

    Merhabalar..Benim arkadaşım 164 boyla komando birliğine düştü bu nasıl oluyor?
    Ve benim 178 boy kilom 78 Komando olabilir miyim teşekkürler?

  36. Dego dedi ki:

    selamın aleyküm ben sağlık meslek lisesi öğrencisiyim askerliğimi komando olarak yapmak istiyorum fakat samsunda revirci olursun diyorlar doğru mudur birde komando olabilirmiyim

  37. hasanacar dedi ki:

    ben 1.82 boyundayım 79.5 k.g herhangi bir rahatsızlığım yok ameliyat olmadım başvurum daha yapmadım 1 hafta sonra yapacam ama komando olabilirmiyim

  38. mahmutsmi dedi ki:

    merhaba arkadaşlar. komando olmak istiyorum sadece sorunum gözlerde 0.75 e 1.50 gözlk kullanıyorum komando olabilirmiyim

  39. komandoo dedi ki:

    Merhaba

    Ben meslek lisesinde 10 sııfım boy um 1.71 Tek sağlık sorunum sol ayak baş parmağım mantar var bulaşıçı deildir. Kafama takılan soru var askerlikte bana komando teklif etikleri zaman bn kabul etsem taki askerliğim bitene kadar orada kalmak istesem ne yapaçam o zaman ?

  40. servettc dedi ki:

    sayın yetkili 1.81-82-83 felan boyum ayakkabıyla 1.85-86 felan kilom 90 ama kemikler iyi boydan belli deyil genede zayıflarım da komando ola bilirmiyim bide olursam uzman sınavlarına gire bilirmiyim bi iblginiz varmı… Teşekkürler.

  41. nefer 26 dedi ki:

    s.a benim şartlar uygun fiziki ve piskoloji olarak atışlarında vi çok askere göre iyidir ama sağ gözde 050 miyopi astigmat olmasına karşı atislara engel değil bu sene gidicem ama alirlarmi çok araştırdım bulamadım cizdirmeyi düşünüyorum

  42. Huzeyfe dedi ki:

    Merhaba arkadaslar oncelikle birinci sorunuz Komando Olmak icin okul okumak zorunlumu bana askere giden kuzenim boyun 1.70’den uzunsa psikolojik sorunlarin yoksa yada ameliyat ve ameliyattan kalma izin yoksa Teklif geliyomus Ama Maaş aliyormu alinmiyormu bilmiyorum ALLAH İSTEYEN HERKEZE NASİP ETSIN

  43. Hamza dedi ki:

    94 doğumluyum boyum 1.61 cm kilom 51 kg sağlık sorunum yoktur küçüklüğümden şu ana kadar hiç ciddi sağlık sorunlarım veya ameliyat olmadım piskolojik sorunlarım da yoktur.KOMANDO olmak istiyorum boyumun 1.61 kilomun da 51 kg olması Komando olmamı engeller mi ? Cevabınızı bekliyorum tşkler .

  44. tekin dedi ki:

    16 yaşındayım komando olmak istiyorum ve nereye baş vuracağımı bilmiyorum yardımcı olsanız

    1. Huzeyfe dedi ki:

      Kardesim bir yere basvurmana gerek yok askere gidince sana teklif geliyo boyin 1.70’den uzunsa psikolojik sorunlarin astim ve benzeri hastaliklarin yoksa ameliyat izin yada ağir bir ameliyat gecirmediysen ailenden virilerinin yada senin sabikan yoksa olabilirsin.

  45. ali turak dedi ki:

    boy 1.76
    kilo 65
    hiçsaglık sorunum yok komando olmak istiyorum

  46. eyüp dedi ki:

    arkadaşlar ben acemilik ıspartada yaptım usta birliğini kuzey ırakta komando olmak hiç bişiy fark ettitmiyo..

  47. baybora dedi ki:

    boy 176 kilo 70 ama vücut var üçgen fit yanlız gozde problem var atışlarda zorlanniyirum hiç sol 0.75 astigmatmiyop atarken kapalı zaten ) sağ 0.50 astigmat miyop sizce elenirmiyim sağlıkta ona göre cuzdirecem atışlarda sorun yok şahin gibi gorenden daha iyiyim

  48. kayseri/melikgazi dedi ki:

    ben 3 sene önce apantist ameliyatı olmuştum tecili bozdurmaya gittiğimde sistemde hepsi görünüyordu komando olmak istediğimi söyledim ve orda işaretlediler şimdi ise kayseri melikgazi hava indirme komando tugayı çıktı ama deidğim gibi apantist ameliyatından çok az bir izim var başkada sıkıntı yok bu ne olur merak ediyorum bilen varsa cevap bekliyorum?

    1. eren dedi ki:

      sa kardes benımde kayseri melikgazıye cıktı askerlıgım oraya gıttıgımızde bızı elıyecekler kogus bası 40 kısı kalıyo 2 haftaya fılnda 20 kısı kalıyoruz bana ulas bunu okursan adım Eren DNR facede bulursn

    2. Huzeyfe dedi ki:

      Kardes kucukse dedigin gibi komutanlar gormezden GELEBİLİR O KOMUTANA BAĞLI baska bir astim gibi hastalik sorunun yoksaki yoktur kabul edilmiş Komando Olabilirsin

  49. Alican dedi ki:

    Komando olmak. evet bu ara baya içinde olduğum bi durum, yorumları okuyorumda birçok kişi komando olmak istiyorlar.Helal olsun valla , şöyle diyim; Ben muayenede Komando olmak istiyor musun ? sorusuna hayır demiştim.94/3 İZMİR YENİFOÇA JANDARMA KOMANDO oldum. 1.82 boyum 64 kilodayım. Şöyle biliyorum açıkçası vücudunuzda jilet izi olmıyacak, dövme olmıyacak, sağlığınız %100 olacak.Yani daha önce geçirdiğiniz ameliyatlar sağlığınıza bi etki etmiyorsa, komando olabilirsiniz.

  50. Haci EL Bin Memati dedi ki:

    177 boy ve +70 kilom var sevk yerim belli oldu forumda komando olmak istiyorum dıye belirtmiştim 6.jandarma Komando Er Eğitim Alayi Kirkağaç Manisa çok mutluyum Allah her isteyene verir inşallah

  51. serkan dedi ki:

    selam aleykum ben 12 sene sıpor yaptım muaythaı yaptım bır cok sampıyonluklarım fılan var dunya sampıyonlugu olsun superlık olsun sızce ıse yararmı lısans orada boy 1 75 kılo 67 sızce olurmuyum kuvvetlı bırıuyım ama pek calısmadıgımdan vucudum fılan normal encok karın kası var ben de bı sorun olurmu kolumda ısten dolayı 2 tane kesık var sac kesıgı bı sıkıntı cıkartırlarmı komandoluk ıcın zaten askerde kalıcam ben bana bı cevap verırsenız sevınırım

  52. cemal dedi ki:

    merhaba benim fizigim komando olmaya müsait ama ben şaşılık ameliyatı oldum olabilir miyim?

    1. tolga dedi ki:

      hayır amalıyet olmuşsan olamazsınm ben oyle bılıyom

  53. kadir dedi ki:

    S.A benim boy 1.64 kilo 66 ameliyat felan olmadım sapasaglamım fizikselbir engelimde yok komando olma ihtimalim varmı 95/2 mayısta askerim

  54. ahmet dedi ki:

    ben 1 62 boyunda yım kilom 52 komando olmak için yeterlimi acaba kasım ayında asker im

    1. komandocu dedi ki:

      komando olanları zaten atik teik ve çevik kişilerden seçerler. kilonuz standarda göre 3 kilo eksik ama alabilirler. bende komandoydum bizim timde senin gibi çok arkadaş vardı. önemli olan sağlığın düzgün olması ve eğitimlerde başarılı olman.

  55. Enes dedi ki:

    S.a beyler…benim boyum 1.83 kg 70 askeriyede komando olmak istiyorumu işaretledim…ama bir ay önce bacağımın üstüne düştüm doktorda ameliyat olman lazım filan dedi emar filan çektirdi…muayenede beni askeri hastaneye sevk ettiler birazdan gidecem ortopediye…acaba komando olmamda bir sıkıntı olurmu?? lütfen acil cevap atarmısınız??..

  56. Muhsin dedi ki:

    Ayrıca boy takıntınız olmasın benim timimde 165 boyunda gönüllü komando vardı biz ona cep komandosu diyorduk cok cevik ve cesur bir komando idi önemli olan istemektir biz eğitilirken mice cam yarmaları gördük hepsi refize oldu komando olmak yürek ister cesaret ve azim ister bunlar varsa boyuna kilona cok bakmazlar cesursan eğitirler ve terörün üstüne salarlar.artık senin işin aramak bulmak ve imha etmektir ki o da komandonun hobileri arasında ilk sıradadır:)

  57. Muhsin dedi ki:

    Komando olmak cok büyük bir onurdur.komando olmak icin şansa gerek yoktur katıldığınız birliklerden gönüllü komando olarakta secile bilirsiniz cünkü komandolar eğitilirken cok refize(diskalifiye)olanlar olur sayı tamamlamak icin diğer kara birliklerinden gönüllü secilir.cok zor ve yorucu bir askerliktir ama her asker size hayranlıkla bakar ve buda zorluğa ve yorgunluğa değer doğuda meşhur bir söz vardır yılanın zehirlisinden komandonun eğitilmişinden kork diye dosta güven düşmana korku salan bir askerdir.güclüdür cesurdur attığını ıskalamaz attığı kurşun düşman kanıyla ıslanmadıkca yere düşmez .avlanması nerdeyse imkansız bir askerdir türk silahlı kuvvetlerinin gözbebeği bel kemiğidir eğer komando olursanız hayatınız boyunca bu gururla yaşarsınız.

  58. Sinan dedi ki:

    ABİLER BENIM YAŞIM 13 KİLOM 35 BOYUM 1.50 VE BÜYÜYÜNCE SAT KOMANDOSU OLMAK ISTIYORUM YANI SU ALTI TARİZ TİMİNE KATILMAK İSTİYORUM MEZUN OLMADAN KOMANDO OLABILIYORMUYUZ SAT OLMAK ICIN HERGÜN 30 ŞINAV 25 MEKİK VE DAHA FAZLASINI YAPIYORUM SAT OLMAK İCİNDE HEREŞYİMİ GÖZ ÖNÜNE KOYUYORUM LÜTFEN ABİLER GEREKN BILGIYI VERIRMISIN SAT OLMAK ÇOKKKKKK İSTİYORUM COKKK

    1. Sinan dedi ki:

      CEVABINIZI SABIRSIZLIKLA BEKLIYORUM

    2. sedat dedi ki:

      kardesim kas calisma boyin kisa kalir

  59. ekrem dedi ki:

    Admin ben afyondan ekrem 186 boy 86 kilodayim komando olabilirmiyim

  60. beril dedi ki:

    Sevgilim izmir eski foçada komando olarak acemiliğini sürdürüyo. Devam ettirmek istediğini söylüyo. Sınavlar varmış sanırım 6 ay sonra askeriyede kalmak için. Bu konuda bilgi verir misiniz?

  61. murat dedi ki:

    Admin ben 94/3 gidecem boy 1.70 kilo 68 komando olabilir miyim sorduklarinda olmak istiy
    orum dedim olurmuyum boy kurtarirmi sence 🙂

    1. serdarhan dedi ki:

      boyunuz komando olmaya uygun…

  62. Enes dedi ki:

    Merhaba.14 yaşındayım büyüyünce komando olmak istiyorum fakat çenem küçükken yarılmıştı bu sorun olur mu ?

  63. cenk dedi ki:

    arkadaşlar bende 1998liyim 180 boyum 73 kilom var
    bende lisanli basketbolcuyum ama kolumda kesik izleri komando olabilir miyim

  64. YUNUS dedi ki:

    arkadaşar 1999 doğumluyum 181 boyum kilom 75 komando olur muyum?
    bide lisanslı sporcuyum bunun bi etkisi olur mu

  65. şenay dedi ki:

    benim sevgilim komando olacak onlar normal askerler gibi 12 ay mı yapıyorlar askerliği yoksa onlarki uzun mu..15 ay falan..

    1. tolga dedi ki:

      askerlik herkes için aynıdır, sevgiliniz komando olarak gittiyse yine 12 ay askerlik yapar. kısa dönem askerlikte 6 aydır.

  66. ali dedi ki:

    merhaba boyum 1.74 kilom 58 üniversite mezunuyum kısa dönem çıktı ve komandoyum 😀 bu iş nasıl olcak acemilik kastamonu usta birlik ağrı patnos 3.jandarma komando alay komutanlığı

  67. mustafa dedi ki:

    slm arkadaşlar ben şubat 2011 tarıhınde 91/1 tertip olarak 90 gün acemilik yaptım kırkağaçta 12.nci bölükteydim 5 zorlu intikal var önünüzde herkez d.bakır mardin tuncelı hakkari van ağrı batman bingöl muş siirt şırnak kars yani anlicağınız herkes doğuya düşüyor bede şırnakta yaptım size tavsiyem refize olun şımdiden hayırlı teskereler dilerim herkese

  68. Resul dedi ki:

    İyi günler,
    Ben 6. jandarma komando eğitim ala komutanlığı Kırkağaç Manisaya gidiyorum 94/2.
    Ben liseyi terkettim. ortaokul mezunuyum yani. Ben askeriyede kalmak istiyorum kalama durumum varmı acaba bilgilendirirseniz sevinirim ?

  69. Onur gürleyen dedi ki:

    S.a benım acemi birliğim manisa kırkağaç 6 jandarma komando er eğitim alay komutalıqı cıktı Kolumda bir döğme var 2 3 tanede ufak iz size komando olabilirmyım ..herhangi bi piskolojik sıkıntım yok Boyum 1.74 kilom 60

  70. Aykut Varol dedi ki:

    S.a Abilerim ben 16 yaşındayım 65 kg-171 boyundayım.15 yaşında apandis ameliyatı oldum komando olabilirmiyim ?

    1. erhan dedi ki:

      hele bir 20 yaşına gel askere git o zaman kadar belki kilo alacan :))
      bu şekilde olabilirsiniz tabi apandisit ameliyatı önemli birşey değil diye biliyorum…

      1. Aykut Varol dedi ki:

        Saol Erhan abi,şimdiden hazırlanıyorum diyebilirim 🙂

  71. mehmet dedi ki:

    boy183 kilo 78 olabilirmiyim

  72. ismail dedi ki:

    Sayin adminim, yillardan beri hep askerlik iç güdüsüyle yasadim. Komando olmak istiyorum. Oradan alacagim selfitikayla . Özel harekat timi sínavlarína girmek istiyorum. Bu konu hakkínda beni aydinlata bilirmisiniz. Simdiden tesekkürler.

    1. ismail dedi ki:

      Cvbínízí bekliyorum lütfen. Bu arada benimde boyum 1.75 kilom 65

  73. ismail dedi ki:

    Slm boyum 1.65 kilom 55 komando olurmuyum

  74. isa dedi ki:

    ben 13 yaşındayım gözlük kullananlar olabiliyormu arkadaşlar askerde lens taksam olur mu

  75. eray dedi ki:

    1,65 boyum kilom 55 komando olmak istiyorum

  76. Şahin BAYKAL dedi ki:

    Selamun Aleyküm Geceniz Güzel Olsun ;
    Ben 1.86 Boylarındayım 60 Kilo Civarındayım Komando Olmak İçin Kilo Şartları Nedir Bilgisi Olan Yanıt Verebilirmi ?

    1. Ahmet dedi ki:

      186tıysan 70 80 kilo olman gerekiir

  77. murat dedi ki:

    1,83 boy 83kg komando diye işaretledim inşllh olurum sülüse 1ay kaldı

  78. Ali Çelik dedi ki:

    Admin kardeş … Ben Afyonlu Ali…

    boyum 1.87 kilom ise 86 sence komando olabilirmiyim ? bi söylermisin lütfen

  79. enes dedi ki:

    94 doğumluyum boy 163 cm kilo 50 kg.. ameliyat olcam burnumdan zorunlu ameliyat. 1 ay içresinde…. komando olabilirmiyim

    1. Hamza dedi ki:

      enes bende 94 doğumluyum boyum 1.61 cm 52 kg. ve hiç sağlık sorunum yok ayrıca ameliyat dahi olmadım sanırım herşey muayenede belli olcak 😛

  80. mehmet s. dedi ki:

    Her baba yigitin.arcı değil KOMANDO olmak.
    yaşım 18 ben de KOMANDO olmak isterim.
    İŞALLAH OLURUM
    ŞEREF VERİCİ

  81. yusuf p dedi ki:

    ben urfa birecikliyim 16 yaşındayım boyum:1.68 kilom:55 komando olabilşrmiyim

    1. Ahmet dedi ki:

      kilo 55 se olamazsın ben 13 yaşındayım kilom 62 boyum da 168 atletik bir halim var senin için çok zor komando olmak

  82. Gökhan dedi ki:

    komanda olmak istiyorum askerliğe az kaldı. ama orta okul diplomam var snce olalblirmiyim.?

    1. Mert dedi ki:

      Kardeşim okul önemli değil sadece yukarıdakilere uyumlu olmak yeterli

  83. aykut dedi ki:

    merhabalar ben askerde herne zorlukta olursa olsun
    komando olmak istiyorum bunun için boyum ve kilom tutuyor bunun sanstan baska bir yolu yokmu
    acaba???…nasil komando olabilirm

  84. Onur dedi ki:

    DENİZCİ DEĞİLİZ Kİ HER LİMANDA SEVDİĞİMİZ OLSUN HAVACI DEĞİLİZ Kİ UÇAN KUŞLAR YARİMİZ OLSUN KOMANDOYUZ BİZ EŞKİYALAR KORKSUN…KOMANDOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

  85. süleyman dedi ki:

    bi sorum daha olacak ben 5 senedır muayene kaçagıyım hç gıtmedım subeye orda nasıl bı muameleye le karşılaşıcam bılgı verırsenız sevınırım

  86. süleyman dedi ki:

    selam benım sorum boyum 1.69 kilom 85 komando labılırmıyım tskler

    1. Ahmet dedi ki:

      olamazsın boyun kıa ve kilon çok fazla

  87. tayfun dedi ki:

    Komando olmak zordur. Ben ısparta eğirdir dağ komando okulunda acemilik yaptim 3ay sonra 2.komando tugayı boluya dustum orda 3ay kaldik bahar operasyonlari icin şırnağa gittik cok yorucu bir askerlik gecirdim.ama severek yaptim bence herkes yapabilmeli komando olarak ama sans işi…

    1. Ali Çelik dedi ki:

      kardeşim ben 1,87 boyunda 86 kilodayım bende komando olabilirmiyim ? ama ben sınır karakollarında felan istiyorum görev

  88. mustafa dedi ki:

    Merhaba ben komando olmak ıstıyorum boyum 1.80 kılom 67 sızce olabılırmıyım

  89. Anıl35 dedi ki:

    Boy:1.85
    kilo:85
    göğüs ölçüsü: 105
    aletletik vücutlu sporcu biriyim

  90. Anıl35 dedi ki:

    Aşırı milliyetçiyim ve Türklük gururumuz İslam şuurumuz mantığıyla hareket eden ve hemen hemen her milli kavganın içinde olan biriyim ama şöyle bir sıkıntımda var unv. Tarih derslerinde bile yerinde duramayan,adrenalin seviyesini tavan yaptıran biriyim ayrıca küçükken yaşamış ve 20 yaşında dışa vurumu sonucu psikiyatri tedavi görüyorum yaygın anksiyete hastasıyım 06.2013 ten beri ilaç tedavisi görüyorum ve başında da bahsettiğim gibi MİLLİYETÇİLİK konusunda çok hassasım hemen sinirleniyorum askerde KOMANDO olmamda bir sakınca olur mu? 93-35

    1. admin dedi ki:

      Merhaba
      Komando olmaya elverişli olup olmadığınız hastanedeki doktorlar tarafından belirlenmektedir.

  91. faruk dedi ki:

    komando olmak çok gurur verici Bişey Inşallah bende olacam

  92. emre dedi ki:

    Ya askere gittğim zaman askerliği devam ettirip subay olabiliyomuyuz ? veyada ben yaşım 16 şimdiden asker eğitimleri görmek istiyorum ama meslek lisesinde okuyorum ne yapmam gerekiyo lütfen soruma yanıt verin

    1. admin dedi ki:

      Merhaba
      Üniversite sınavlarına girerek subay yetiştiren Harp okullarına başvuru yapabilirsiniz…

      1. Oğuzhan Kurt dedi ki:

        Merhaba ben açık lisede okuyorum lise bitince sınavlar ile girebilirmiyim?

  93. Beratt dedi ki:

    Benim boy 174 kilo 68 ben 13 yaşımda apandist ameliyatı oldum komando olabilirmiyim acaba

  94. hakan dedi ki:

    okul şartlarını söylermisiniz ne mezunları girebiliyor ayrıyeten meslek lisesi okuyanlar girebilirmi

  95. huso dedi ki:

    S.a benim boy 1.75 kilo 75 .Sporcuyum. Ameliyat felan olmadm hicbi sikintim yok.Askerlik basvurusunda komando olmak istedigimi belirtmedim hayir yaziyodu o soruda yani sormadilar bana sizce olabilirmiyim komando?

    1. admin dedi ki:

      Komando olmak için sağlık probleminiz yoksa olabilirsiniz. Askerlik şubesinde “komando olmak istiyorum” dememeniz bir şeyi değiştirmez…

      1. mustafa dedi ki:

        Ben manisa kirgac 94 /2 gidiyorum pazartesi gunu didiyorum allah yardimcim olsun

    2. lKoRxSeytaNI dedi ki:

      Bordo bereli olmak için ne gerekli ben araştırdım. 10 km yolu 1 saatte koşacakmış bordo bereli olmak isteyenler. 10 dk sonra her biri için yetiştirilmiş köpekler salınacakmıs. o köpekler genelde ölü bulunurlar. 1 saatin sonunda ise eğitimciler giderlermiş yanlarına bu sefer başka bir eğitim. 1 hafta boyunca dağda yılanlarla kurbağalarla böceklerle besleneceklermiş. birde bunu bana abim söyledi. bordo berelilere bir sır veriyorlarmış bu sırı sen eğitene söyleyinceye kadar işkence yapıyorlarmış. söylemeyenler eğitimden geçiyorlarmış söyleyenler sinema gibi bir yere toplanıp normal bir askerin teröristlerin işkencesine maruz kalıyor. bu kişinin meme uçlarını dudaklarını yüzünü ayaklarını kollarını her tarafını kırıyorlarmış. izleyen bordo bereli adayları kahırlarından ağlarmış. biz “astsubayız adam normal asker genede söylemedi biz söyledik” diye.

      1. Dean Winchester dedi ki:

        kardeş yazdıklarını okudum da bu kadar da olmaz dedim yani. Hani biraz abartı var gibi. Tamam dağda bişey bulamazsan illa ki böcek yılan filan yersin, onları bizde biliyoruz ama bu işkence olayı ne bilim kol bacak kırma saçma mı desem abartı mı desem bilemedim. İyice araştırılması gereken bir konu bu….

        1. Benjamin Gerd dedi ki:

          bencede biraz saçma aynen dağda aç kalınca mecbur böcek yılan yiyceksin ama kol bacak ayak kırma biraz değil çok abartı olmuş öyle birşey olamaz onu yapanın görevi neyse derhal alırlar sen tut 10 20 kişiin bacagını kır yok böyle bir şey

          1. Zeynep Ö**** dedi ki:

            Aslında normal ve gerçek olduğunu düşünüyorum çünkü bordo bereliler hem 27 özel kuvvetler arasında 1. hem de efsanelerini hepimiz biliyoruz bunları yapabilmek için gerçekten insanüstü bir eğitim görmeliler ve bunlar bu başarılara göre normal gibi geliyor

          2. Zeynep Ö**** dedi ki:

            kız olmama rağmen en büyük hayalim bir bordo bereli olmak 3 yaşımdan beri spor yapıyorum ve eğitimleri kaldırabileceğimi düşünüyorum yani bordo bereli olmasam bile bir komando olmak isterim önümdeki engeller ne olabilir acaba?

        2. by bufi dedi ki:

          hacı bordo bereli dünyanın en iyi özel kuvveti arkadaşın anlattıklarının hiç biri abartı değil

Yorum Yaz